< Terug naar overzicht

Theater Rotterdam | Bogaerdt/VanderSchoot en Erik Whien

Headroom

zaterdag 15 septemberAanvang: 20:30Muziektheater
Entree normaal
€ 17,00

Vroege Vogels
€ 12,00

FHK 50%
€ 8,50

Koop kaartje
Headroom

Muziektheater

Theater Rotterdam | Bogaerdt/VanderSchoot en Erik Whien Headroom


Kun je in het donker meer zien dan in het licht?
Theatermakers Boogaerdt/VanderSchoot en Erik Whien nemen je mee op een visuele reis door de duisternis. We gaan op zoek naar de ruimte tussen waarneming en verhaal.

In het donker verschijnen en verdwijnen levende tableaus. Herkenbare situaties met alledaagse objecten en mensfiguren. De beelden hebben iets vervreemdends en ze spelen met onze perceptie. Rondom de indringende geluidscompositie van Wessel Schrik, in het donker waar het onderbewustzijn regeert en verhalen ontstaan, kom je terecht in een hallucinerende beeldentrip.

Headroom is genomineerd voor de VSCD Mimeprijs 2018!

- ‘Zo trekt ruim een uur lang een boeiende sequentie van beelden en composities voorbij, die een eigen leven gaan leiden als in een rare droom (…) Een bijzondere ervaring.’ (de Volkskrant ****)

- ‘Dankzij de zorgvuldige opbouw en het uitmuntend spel slagen de makers van Headroom in hun opzet: het publiek frustreren, maar tegelijkertijd mateloos boeien.’ (Theaterkrant ****)

Idee/concept Suzan Boogaerdt, Bianca van der Schoot en Erik Whien, met Suzan Boogaerdt, Joep van der Geest, Sanne den Hartogh, Bianca van der Schoot en Erik Whien, eindregie Bianca van der Schoot.


English

In Headroom, the theatre makers Boogaerdt/VanderSchoot and Erik Whien take you on a visual journey through the darkness to explore the space between observation and narrative. Can you see more in the dark than in the light?

Headroom is a hallucinatory trip constructed around an insistent sound composition by Wessel Schrik. In a darkness in which the subconscious holds sway and stories have their genesis, tableaux vivants appear and disappear. Recognisable situations constructed out of everyday objects and human forms nevertheless alienate and toy with our perception.